Erna Siebens
Erna Siebens startte haar loopbaan bij het EWT-theater maar maakte al snel de overstap naar het Nieuw Ensemble Raamteater van toenmalig directeur Walter Tillemans. Onder zijn impuls kwam zij tot ontplooiing. Dat kwam tot uiting in voorstellingen als Geschiedenis van een paard, Teibele en haar Duivel en Houten Clara.
In 1989 kwam haar carrière in een stroomversnelling. Ze werd kostuumadviseur voor de VRT, waar ze meewerkte aan dramareeksen als Heterdaad en Stille Waters. Datzelfde jaar vond ze ook onderdak bij het Koninklijk Ballet van Vlaanderen. Haar musicaldebuut Dear Fox was meteen een schot in de roos en werd gevolgd door succesvolle producties o.a. Anatevka, Man van La Mancha, The King & I, Hello Dolly, The Hired Man, The Sound of Music, Jekyll & Hyde, Sacco en Vanzetti, en Portret van een Verloren Lente.
De kostuums van Erna Siebens bleven ook niet onopgemerkt bij Studio 100, die een beroep op haar deed voor de kerstshows van Samson en Gert. Nog bij Studio 100 tekende ze voor bekende musicals als: Sneeuwwitje, Assepoester, Pinokkio en Robin Hood. Ook Kabouter Plop en zijn vrienden, die Studio 100 tot in Nederland daverende successen bezorgt, zijn een creatie van Erna Siebens.
In dezelfde periode werkte ze mee aan series als Lili en Marleen van René Vlaeyen Productions en Aspe een reeks die de kijker aan het VTM-scherm kluisterde.
In de bioscoop leverde ze de kostuums voor de films van Lieven Debrauwer: Confituur, en de veelgelauwerde Pauline en Paulette, waarvoor ze een internationale prijs kreeg op het filmfestival te Pescara, Italië.
In 2003 en 2004 heeft haar carrière even een internationaal karakter gekregen met Pinokkio on Ice voor Wentink Events - Holiday on Ice met een première in Parijs, de dinnershow Novomundo van Wentink Events in het Mediapark in Hilversum, en voor Princess The Model of the World in Hong Kong.
Vanaf 2005, na het stopzetten van de subsidies voor de musical, is ze andere wegen moeten gaan bewandelen en heeft de reclamewereld haar ontdekt. Ze maakte reeds talloze mascottes voor publiciteitsdoeleinden en recent ook voor Aalst Carnaval. Verder stelde ze een cursus modegeschiedenis samen en begon ze gesmaakte voordrachten te geven waarmee ze het hele Vlaamse land afreist. De absolute topper daarin is Van String tot String, een ludieke geschiedenis van de lingerie van bij de Egyptenaren tot vandaag. Zij beschikt over een gedegen kennis kostuumgeschiedenis die ze ook geregeld kan botvieren in het creëren van historisch getrouwe replica’s.